ברוב של 412: בית הנבחרים בארה"ב אישר תמיכה בישראל

שלמה ריזל No Comments on ברוב של 412: בית הנבחרים בארה"ב אישר תמיכה בישראל

ברוב של 412 מצביעים: בית הנבחרים האמריקני קיבל החלטה לתמוך בישראל במלחמה נגד חמאס. זו ההחלטה הראשונה שהועברה לאחר שמייק ג'ונסון נבחר ליו"ר. 10 מחוקקים בלבד התנגדו

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שנבחר אתמול ליו"ר בית הנבחרים האמריקאי, העביר חבר הקונגרס מייק ג'ונסון את החלטתו הראשונה, הבעת תמיכה בישראל. ההחלטה זכתה לרוב מוחץ של 412 חברי קונגרס מול 10 שהתנגדו ושישה נמנעים.

ההחלטה שהינה סמלית בעיקרה מאשרת מחדש את מחויבותה של ארצות הברית לישראל וקוראת לחמאס להפסיק לאלתר את התקיפות ולשחרר כל בן ערובה. המתנגדים הסבירו את צעדם בכך שאין התייחסות בהחלטה לאבדן חייהם של הפלסטינים.

החלטה זו הינה החלטתו הראשונה של יו"ר בית הנבחרים החדש כאמור, זאת לאחר ששלושה שבועות בית הנבחרים היה ללא יו"ר מכהן, בעקבות הדחתו של היו"ר הקודם, קווין מקארת'י. מדובר בתפקיד שווה ערך ליושב ראש הכנסת בישראל, והוא גורם מוביל בקידום חקיקה ותקצוב של אגפים שונים בממשל האמריקאי.

היו"ר שנבחר הוא חבר הקונגרס הרפובליקני מייק ג'ונסון, שהיה אחד מבין מתמודדים רבים והראשון שהצליח לגייס אחריו רוב מוצק.

הנשיא ג'ו ביידן ביקש מהקונגרס לאשר סיוע צבאי במיליארדים רבים, גם לישראל וגם לאוקראינה. החוסר בדובר קונגרס מנע את התקדמות החקיקה וכעת עם בחירתו של ג'ונסון צפויה בקשת התקציב להגיע להצבעה בבית הנבחרים בקרוב.

 



0 תגובות